2014-05-22

Google Shopping

Az EU korlátozni akarta a Google ár-összehasonlító szolgáltatását, de az amerikai óriásvállalat egy okos ajánlattal még komolyabb előnybe kerülhet. Legalábbis ezt mondják a piac azon szereplői, akik hamarosan komolyan összecsapnak majd a Google-lel. A vezető piaci szerep elvesztésétől félnek, vagy a Google valóban durván kihasználja, hogy az övé az internet?

A Google digitális szuperhatalmat épít, a keresőpiacon kialakított dominanciáját továbbterjeszti az élet sok más területére, és a neki kedvező erőviszonyokkal visszaélve rövid úton ellehetetleníti minden konkurenciáját – nagyjából így foglalható össze a félelem, amiről a közelmúltban rendeztek kerekasztal-beszélgetést Budapesten. A beszélgetésen a Google nem volt ott, viszont az Axel-Springer, a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az Allegro-csoport képviselője igen.
Közép-Európából szemlélve egyelőre ők azok, akik fel mertek szólalni a Google jelentette veszély ellen. Az Axel-Springer német vezére nyílt levélben fogalmazta meg, milyen komoly veszélyeket jelent az a tény, hogy a Google-höz és a Facebookhoz hasonló amerikai IT-mamutok maguk alá gyűrik a konkurenciát. Mielőtt belemennék részletesen, mit is gondolnak ők, ismerjük meg magát a jelenséget, amiről szó van.


A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, annyira elterjedt és bevált, hogy a felhasználók egy része eleve nem a címsorba gépeli be az elérni kívánt oldal nevét, hanem beír néhány szót a böngésző nyitóoldalának közepén látható sávba, és a kereső találatai közül választ. Sokak szerint már az sem szép dolog, hogy ha a Google szolgáltatásaihoz hasonló dolgokra keresünk, a kereső automatikusan a saját megoldásait dobálja legfelülre. Mármint ha a megfelelő szót írjuk be, magyarul például a „levelező” szóra a Freemail az első, a Gmail győzelméhez az „email” szóra kell keresnünk.
A Google persze nem jótékonysági szervezet, pénzt szeretne látni abból, hogy az övé a legjobb kereső. A cégeknek több lehetőségük is van arra, hogy a termékeiket vagy szolgáltatásaikat a találatok tetejére nyomják. Az egyik ilyen a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás módszere, ahol a cég a saját weboldalát igyekszik úgy alakítani a keresőmotor működését figyelembe véve, hogy azok minél nagyobb valószínűséggel találják meg, illetve hogy minél relevánsabbnak gondolják azt.

A másik lehetőség, hogy valaki fizet a Google-nek azért, hogy az oldala jó helyen jelenjen meg. Ez a jó hely általában az oldal teteje, és a fizetett hirdetéseket a puszta relevancia miatt megjelenő, természetes vagy organikus találatoknak nevezettektől egy sárga alapon írt „hirdetések” szócska különbözteti meg. Magyarországon még így keresünk termékeket, más országokban viszont már működik a Google Shopping, ami nem csak találatokat dob elő arra a keresésre, hogy grillsütő, hanem képekkel megtámogatott, árcédulával ellátott, kész hirdetésnek mondható ajánlatokat.


Mivel a Google Shoppingban csak a Google-lal külön szerződést kötő cégek termékei jelennek meg, és minden más csak mint releváns találat, érthető, hogy van, akinek ez fáj. Például a Google-lal nem szerződő vállalatoknak, akik eddig abból éltek, hogy az ajánlataikat a relevancia miatt találták meg, és a vásárlók a találatra kattintva jutottak el a webshopjukba. Az Európai Unió a versenyjogi szabályozásokat figyelembe véve vizsgálni kezdte a helyzetet, és most úgy tűnik, van is egy megoldás, amivel a Google maga állt elő.

Részletekért kattintson a Forrásként megadott oldalra.



Forrás: http://index.hu

<<< Vissza a híreinkhez
Honlapba építhető bemutatkozó videó készítés Önnek már van bemutatkozó videó a honlapján? www.videoprofil.hu
Érdekes informatikai hírek a nagyvilágból